Dag 3: Brooklyn Bridge en Ground Zero - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu Dag 3: Brooklyn Bridge en Ground Zero - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu

Dag 3: Brooklyn Bridge en Ground Zero

Door: Vera

03 April 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we rond 9 uur opgestaan en na een ontbijtje in het appartement zijn we met de metro naar York Street in Brooklyn gegaan. Onderweg zijn we nog even bij de H&M gestopt om een paraplu voor Wouter te kopen vanwege de regen. De enige paraplu die ze hadden, was met eenhoorns… Eenmaal aangekomen bij York Street zijn we over de Brooklyn Bridge richting Manhattan gelopen. Halverwege de brug konden we het Vrijheidsbeeld zien, maar vanwege de mist moest je wel goed kijken. Eenmaal in Manhattan aangekomen, zijn we eerst wat gaan drinken bij de Starbucks. Ik (Vera) heb hier ook nog een echte Amerikaanse doughnut gegeten. Deze zijn anders dan in Nederland; veel compacter. Hierna was het plan om naar Wall Street te gaan. Echter kwamen we langs een paar bijzondere gebouwen, waardoor we een kleine omweg hebben genomen. Hierdoor kwamen we ook langs een winkelcentrum (Oculus, tegenover Ground Zero) waar we een rondje hebben gelopen. Hierna hebben we onze weg vervolgd richting Wall Street (met de ‘Bull’). Dit viel een beetje tegen. Het is niet meer dan een ‘gewone’ straat met wat belangrijke/bijzondere gebouwen. Wel zijn Wouter en ik nog op de foto geweest met George Washington. Rond half 3 zijn we gaan eten bij TGI Friday’s. Toen we onze burgers kregen, bleken deze flink aangebrand te zijn. Dit werd echter meteen goed opgelost en na 5 minuten hadden we nieuwe burgers op tafel staan. Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar Ground Zero. Allereerst zijn we in de rij gaan staan voor kaartjes voor het museum (na 17.00 uur was de entree gratis). We hebben ongeveer 1 uur in de rij (in de miezer/regen) gestaan voor we echt naar binnen konden. Wouter was not amused en dat werd in het museum zelf niet beter. Het was heel erg druk waardoor we veel dingen niet goed te zien waren. Verder is het museum erg groot en is de aandacht er soms moeilijk bij te houden. Het museum is indrukwekkend, maar je moet hier wel de tijd en ruimte voor hebben. Wat erg bijzonder is, is dat het museum onder de Twin Towers gebouwd is en je de fundering dus kunt aanraken. Wat het meeste indruk maakte is het moment waarop je ‘daadwerkelijk’ the North Tower van het WTC in loopt. Hier wordt van minuut tot minuut het volledig verhaal verteld. Na 2 uurtjes zijn we naar buiten gegaan om het Memorial te bekijken. Daarna zijn we weer naar het winkelcentrum gegaan en hebben we wat gedronken. Om kwart over 8 zouden we eigenlijk de top van het One World Trade Centre bezoeken, maar vanwege de mist hebben we onze toegangstickets veranderd naar vrijdag. Vervolgens zijn we weer met de metro richting het appartement gegaan. We hebben nog even door de K-Mart gelopen, omdat Wouter scheerspullen nodig had. Toen we hier binnen waren, stonden we versteld van de grootte van deze winkel. Er bleken nog 2 verdiepingen onder te zitten, die qua afmeting ook nog eens flink groter waren. Ze hadden hier van alles; van etenswaren tot fietsen en elektronica. Voordat we teruggingen naar het appartement hebben we nog koffie en een McFlurry gehaald bij de Mc Donalds. Wouter is zich op dit moment aan het klaarmaken om uit te gaan en ik ga zo lekker naar bed =).

• 04 April 2018 - 20:50

Margaret:

Nou, zo te horen vervelen jullie je niet. Wel een beetje jammer van het weer.
    En Wouter, hoe is het uitgaansleven in New York?

Nog veel plezier!