Dag 2: Midtown Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu Dag 2: Midtown Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu

Dag 2: Midtown Manhattan

Door: Vera

02 April 2018 | Verenigde Staten, New York

Rond 6 uur werd ik (Vera) wakker. Dat vond ik nog wel erg vroeg om op te staan, maar rond 7 uur ben ik toch maar gaan douchen. Nadat we beiden opgestaan/aangekleed waren, vertrokken we naar ‘Bread&Butter’ voor een ontbijtje. Dit is een restaurantje waarbij je voor ontbijt tot avondeten terecht kunt. Ook hebben ze een klein supermarktje. Toen we echter buiten kwamen, bleek het flink te sneeuwen. Op straat waren veel mensen in de weer met sneeuwscheppen en strooizout, waardoor op de straat en stoep geen sneeuw meer lag, maar aan de auto’s en diverse gebouwen, muurtjes, etc. kon je zien dat er toch wel een aantal centimeter was gevallen. Gelukkig was het restaurantje niet ver lopen. Als ontbijt nam ik de ‘blueberry pancakes’ en Wouter een omelet met ham en kaas. Na het ontbijt zijn we terug gegaan naar het appartement om een planning voor deze week te maken. ’s Middags zijn we richting Times Square gelopen. Allereerst zijn we gestopt bij Macy’s, een groot warenhuis. Er waren wel 9 verdiepingen (+ een kelder) met van alles en nog wat. Ze hadden op dit moment een thema ‘the enchanted forest’, waardoor het er sprookjesachtig uitzag. Nadat we overal snel rond gekeken hadden, hebben we onze weg vervolgd naar de Public Library. Dit was ook een enorm gebouw met heel veel verschillende zalen en kamers (veel waren gesloten voor publiek). Elke zaal had weer iets unieks. Grappig om te zien dat, ondanks de vele bezoekers, er ook veel mensen zaten te studeren/werken. Na de Public Library zijn we doorgelopen naar Times Square. Dit is heel bijzonder om te zien; overal super grote schermen met reclame en veel drukke kruispunten. Allereerst zijn we gestopt bij het Hard Rock Café om wat te eten. We kregen mozzarella sticks en een enorm bord nacho’s. Na de lunch zijn we verder gelopen en enkele winkels in gegaan, waaronder de M&M winkel. Deze winkel heeft 3 verdiepingen met van alles en nog wat; van T-shirt tot bakproducten en servies. Ook hebben ze 2 ‘M&M-walls’ met allerlei kleuren en smaken M&M’s. Ik kon het niet weerstaan om toch een zakje met wat ‘bijzondere’ M&M’s te kopen (smaken die we in Nederland niet hebben). Ook zijn we bij de Disney-winkel naar binnen gegaan. Ook hier kon je het zo gek niet bedenken, of ze hadden het. Met een kleine omweg over een pleintje waar ze een schaatsbaan hadden (en veel verschillende vlaggen hingen) liepen we naar de st. Patricks Cathedral. Dit is een grote kerk met een redelijk moderne binnenkant, veel glas in lood, diverse beelden en een groot orgel. Ik was meer onder de indruk van de kathedraal dan Wouter. Na dat we de kathedraal bezocht hadden, zijn we naar een supermarkt gegaan voor wat boodschappen (o.a. iets voor vanavond, omdat we beiden nog geen trek hadden in avondeten, en iets voor het ontbijt). Vervolgens zij we teruggegaan naar het appartement.