Dag 1: Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu Dag 1: Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu

Dag 1: Vertrek

Door: Vera

01 April 2018 | Verenigde Staten, New York

’s Ochtends zijn we rond kwart voor 7 richting Schiphol vertrokken voor onze reis naar New York. Pascal was zo lief om ons te brengen. Eenmaal op Schiphol aangekomen, hebben we onze bagage ingecheckt en nog wat gedronken met Pascal. Rond half 9 gingen we door de paspoortcontrole. Vervolgens hebben we nog een klein rondje gelopen en wat te eten gehaald in het tax-free gedeelte. Om half 10 kwamen we aan bij de gate (D1). Echter bleek dat we vanaf deze gate door werden gestuurd naar gate D53 waarvandaan het vliegtuig zou vertrekken. Toen we door de eerste controle bij D1 waren, werden we verzocht te rennen naar gate D53, omdat we anders de vlucht zouden missen. Eenmaal aangekomen bij de gate bleek dat ik (Vera) ook nog was geselecteerd voor een extra controle, waardoor ik mijn handbagage deels leeg moest halen. Na de controle konden we het vliegtuig in en vertrokken we (op tijd) naar New York. Tijdens de vlucht hebben Wouter en ik ons vermaakt met films en series. De verzorging op de vlucht was prima; we kregen meerdere malen eten en drinken aangeboden (het blijft wel vliegtuigeten). Rond kwart over 12 lokale tijd (18.15 uur in NL) kwamen we aan op JFK airport. Nadat we het vliegtuig verlaten hadden, liepen we naar de douane. Hier bleek dat we ruim 1,5 uur (!) moesten wachten voordat we aan de beurt waren. Vervolgens hebben we onze bagage gepakt en zijn we met het OV naar NYC gegaan. Het laatste stukje hebben we gelopen naar het appartement. Het appartement is prima. We hebben 2 bedden, een kitchenette en een (kleine) badkamer. Nadat we ons even opgefrist hadden, zijn we een rondje door de buurt gaan lopen (o.a. langs het Empire State Building). ’s Avonds hebben we bij de Pennsy Food Hall bij Penn Station pizza gegeten. Rond 19.00 uur waren we terug in het appartement en zijn we naar bed gegaan (het was inmiddels natuurlijk eigenlijk al 1 uur ’s nachts).