Dag 6: Ellis Island, Vrijheidsbeeld en One WTC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu Dag 6: Ellis Island, Vrijheidsbeeld en One WTC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu

Dag 6: Ellis Island, Vrijheidsbeeld en One WTC

Door: Vera

06 April 2018 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend moesten we op tijd opstaan om om 9 uur de metro te hebben om vervolgens met de veerpont naar New Jersey te gaan. Hier stapten we vervolgens op de boot naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld. Ellis Island deed va 1892 tot 1954 dienst als grenspost voor de VS. Alle immigranten werden hier gecheckt voordat ze door mochten naar de VS. Nadat we het museum op Ellis Island hadden bekeken hebben we de boot gepakt naar het Vrijheidsbeeld. Hier konden we helaas niet in/op, omdat die tickets al uitverkocht waren. Rond 15.00 uur pakten we de boot terug naar New York. Na een kleine wandeling richting het One WTC gingen we op zoek naar een restaurantje om alvast wat te eten. We kwamen uiteindelijk uit bij een Ierse pub bij Ground Zero. Het eten viel echter wat tegen, het was niet wat we hadden verwacht. Om de tijd te doden hebben we nog een rondje gelopen door het winkelcentrum Oculus tot het donker begon te worden. Hierna zijn we naar het One WTC gegaan om van het nacht-uitzicht over de stad te genieten. We gingen met de lift naar verdieping 102. Ook hier werd weer een filmpje in de lift gedraaid; deze keer ging het over de ontwikkeling van New York door de jaren heen. Eenmaal boven was het een prachtig uitzicht! Het jammere was alleen dat je nergens naar buiten kon. Hierdoor was het maken van foto’s lastig. Toen we weer beneden waren, hebben we de metro gepakt naar het appartement.