Dag 4: Chelsea en Lower Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu Dag 4: Chelsea en Lower Manhattan - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van woutervera - WaarBenJij.nu

Dag 4: Chelsea en Lower Manhattan

Door: Vera

04 April 2018 | Verenigde Staten, New York

Na een ontbijtje bij de Dunkin’ Donuts zijn we in de metro gestapt richting de Chelsea Market. We dachten dat dit een soort overdekte markt was, maar het bleek een foodhall met veel verschillende kleine restaurantjes en winkeltjes. Na een uurtje hadden we het hier wel gezien en na een sapje zijn we gaan lopen richting China Town. We kwamen hierbij langs het Washington Square Park, waar de Fifth Avenue start. In het park staat een soort boog (lijkt op de Arc de Triomph). Eenmaal in China Town aangekomen, viel ons dit erg tegen. Het was één grote, drukke straat met een paar winkeltjes die niet zo bijzonder waren. Eén winkeltje sprong er wel uit. Hier was allerlei kunst te koop van lokale kunstenaar en er zaten mooie en bijzondere dingen bij. Vanwege de regen zijn we een restaurantje in gedoken, maar dit bleek geen goede keus. We hebben er wat gedronken en gegeten, maar het stelde echt niets voor. Ook de hygiëne was ver te zoeken. De hoofdstraat van China Town liep over in Nolita (North of Little Italy), maar ook dit viel tegen. We hoopten dat de volgende wijk (Soho) ons beter zou bevallen. Naast een paar leuke (grote) winkels (o.a. de Converse-winkel) was dit ook niet echt bijzonder. Ondertussen was het ongeveer halverwege de middag en besloten we de metro terug naar het appartement te pakken. Rond 18.00 uur zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje om te gaan eten. We kwamen uiteindelijk terecht bij Hooters: een typisch Amerikaanse sportsbar. Hier konden we de Yankees alvast even in actie zien. De serveersters hebben hier een bijzonder uniform: een zeer kort broekje en een hemdje. Het eten was hier goed te doen, maar, zoals gewoonlijk, wel veel. Na het avondeten zijn we teruggegaan naar het appartement waar we de rest van de avond zijn gebleven.